I mars 2015 gick Nextport Business Relocation Partner och JLL samman och är nu verksamma inom affärsområdet JLL Corporate Solutions. Besök deras webbsida..
Denna hemsida används nu istället som en blogg om allt som har med företagande och lokaler att göra. Inläggen kan komma handla om att hitta butikslokaler i Stockholm, butiksstädning, kontorsstädning, fastighetsförvaltning, kontorsflytt och mycket annat. Trevlig läsning.
Reklam och marknadsföring är ett måste för ett företag som vill synas, det är ett faktum som kanske är sannare i dag än någonsin. Konkurrensen hårdnar i alla branscher, och där reklam förr i tiden kanske handlade om någon annons i tidningen då och då, så gäller det för företag i dag att verkligen hitta rätt sätt att nå ut till sin specifika kundkrets. Alla läser inte dagstidningar idag, inte heller har alla Facebook eller andra sociala medier. Hur når ni på ert företag ut till er kundkrets?
Att synas i offentligheten har alltid varit ett säkert kort för ett företag som vill synas. Men där stort uppslagen reklam i tunnelbanan eller 30 sekunder på bästa sändningstid i TV ger stort genomslag är det också fruktansvärt dyrt. För det lilla företaget kostar det antagligen mer än det smakar. Då är profilkläder eller andra trycksaker som tröjor, strumpor eller tygpåsar ett betydligt bättre sätt att få ut sitt företagsnamn i offentligheten.
Vad är profilkläder?
Profilkläder kan vara många saker. För företag som bedriver försäljning i butik kan det vara personalkläder som alla anställda ska ha på sig när de möter kunderna. Numera förväntar sig många kunder att personalen ska vara lätt igenkännlig och bära företagets logga på kläderna. Profilkläderna blir ett sätt för personalen att ikläda sig sin yrkesroll, man känner sig kompetent i sin yrkesroll. Undersökningar visar dessutom att kunder hellre handlar av personal som bär tjänstekläder.
Men profilkläder kan också vara tröjor och andra plagg som trycks upp med företagets namn i syfte att delas ut till kunder och samarbetspartner. Ur reklamsynpunkt är det här ett mycket smart sätt att till en låg kostnad få stor träffyta på marknadsföringen Alla blir glada av en gratis tröja, keps eller kanske ett par strumpor, och varje gång personen bär ett profilplagg från ert företag ger det er reklam.
Tygpåsar, kepsar, nyckelringar
Att låta trycka upp ett par hundra tröjor eller kepsar är inte alls dyrt. Det finns många företag som uteslutande ägnar sig åt profilkläder och andra trycksaker och priset blir vanligtvis billigare ju fler plagg ni låter trycka upp. Även andra typer av trycksaker som tygpåsar, nyckelringar, pennor och annat är billig och smart reklam som passar utmärkt att skänka bort, till exempel från en mässmonter när ni är ute och visar upp er för kundkretsen.
Tänk på designen
Profilkläder ska vara snygga, annars kommer de inte att bäras. Självklart handlar det inte om någon haute couture, men kläderna ska vara av bra kvalitet, ha en rimlig passform och framför allt ska trycket designas ordentligt. Har ni ingen logotyp, ta inte genvägen att bara trycka upp företagets namn med ett generiskt typsnitt, låt en grafisk designer rita en snygg logotyp som fångar omvärldens uppmärksamhet och som ger en positiv bild av ert företag. Själva idén med profilkläder och trycksaker är ju att de ska väcka uppmärksamhet och nyfikenhet hos de som kommer i kontakt med dem.
Andra inlägg
- Flyttfirma med smidiga lösningar i Hässleholm
- Pallställ: Optimerad lagring och säkerhet för ditt lager
- Med rätt flyttfirma i Göteborg får du en smidigare flytt
- Företagsflytt i Malmö – flytta företaget utan krångel
- Flyttfirma med fokus på Stockholm
- Är en vindsvåning i Stockholm ditt nästa drömboende?
- Vad en flyttfirma i Farsta kan hjälpa till med
- Vikten av att anlita målare i Stockholm
- Så får du god ekonomi i att hyra kranbil
- För takläggare i Stockholm finns lagregler
Dags för en lokalförändring
Vår affärsidé är att med arbetsplatsen som utgångspunkt öka lönsamheten för våra kunder.
Genom våra tre kompetensområden skapar vi kundvärde.
Allt fler företag anlitar Nextport för att få stöd och ledning genom en lokalförändring. Syftet är att projektet ska bli lönsamt och att det ska genomföras på ett effektivt sätt. Nextport erbjuder hyresgästrådgivning, flyttprojektledning och processledning vid en lokalförändring och agerar projektledare under hela eller delar av projektet.
SEARCH
NEWS
- Årets vinnare av Green Tenant Award korad
- Nextport söker projektledare för hyresgästrådgivning
- Green Tenant Award 2014 – sex finalister utsedda
- Nextport anställer ny säljledare
- Green Tenant Award 2014 öppnar för tävlingsbidrag