​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​I mars 2015 gick Nextport ​Business Relocation Partner och JLL samman och är nu verksamma inom affärsområdet J​​​LL Corporate Solutions. Besök deras webbsida..


Denna hemsida används nu istället som en blogg om allt som har med företagande och lokaler att göra. Inläggen kan komma handla om att hitta butikslokaler i Stockholm, butiksstädning, kontorsstädning, fastighetsförvaltning, kontorsflytt och mycket annat. Trevlig läsning.

Den som har lagerlokal i Stockholm kan skatta sig lycklig, i alla fall när det kommer till slutet av månaden och hyrorna kommer rullande in. Det saknas lagerlokaler åtminstone i Stockholm. Priset per kvadratmeter är dessutom högt, jämfört med resten av landet. Att endast ha en lagerlokal hjälper föga. Man behöver ju lagerpersonal också, som arbetar med allt som har med lagret att göra; ordna, sortera, fylla på och sända iväg.

Med fler e-handlar krävs fler lagerlokaler

Framför allt är det e-handeln som växer som svampar ur regnskog. Allt fler av kunderna vill kunna sitta hemma, eller var som helst och beställa hem sina produkter. Det är inte bara männen som inte gillar att shoppa. Även en hel del kvinnor ogillar att trängas i varma lokaler och svettas bland andra kunder. Dessutom ska kunderna anpassa sig efter öppettiderna. En kund som handlar över internet behöver inte bry sig om öppettider, eller transporten hem. Den sköter posten. Inte heller behöver kunden bry sig om att klä sig rätt för ändamålet. Internet har gjort att alla kan beställa på jobbet, i hemmet vilken tid som helst under dygnet.

Just med framväxten av fler e-handlar på internet är det viktigt att kunna erbjuda det åt sina kunder. Allt fler vill slippa gå till en fysisk butik, dessutom vill de slippa dyrare priser som ska betala både för hyra och personal. De billigare priserna innebär att handlarna kan finnas var som helst i landet, kanske till och med på landsbygden och komma undan med mycket billigare lagerhyror än i storstäderna.

Lagerpersonal behövs

Därför behöver företaget personal som kan arbeta på lagret. Då behöver man ingen särskild inredning. Inredningen spelar ingen roll, bara det är bekvämt för personalen som arbetar där. Behöver man personal kan man antingen anställa själv, eller anlita ett bemanningsföretag som förser företagen med rätt personal.

Anlitar man ett bemanningsföretag får man hjälp med allt från att rekrytera till att administrera lönen, hålla vidareutvecklingssamtal med personalen till administration av vård av barn (VAB) och allt som har personalen att göra.

Att rekrytera personal är otroligt tidskrävande. De flesta företag brukar drunkna i ansökningar så snart de annonserar om personal. Ibland får man ansöknikngar som är relevanta, men alltför mågna gånger får man ansökningar som inte alls hör hemma där. Då tar det tid att sålla bland ansöknikngarna. När det sedan är dags att anställa någon, tar även det lång tid. Många företagare är duktiga på sitt jobb, men inte på att intervjua och se vilka människor som passar på de olika posterna. Då är det en bra idé att överlåta sådant till orffsen. Varför inte anlita ett bemanningsföretag? Läs mer om ett bemanningsföretag i Stockholm på: http://www.bemanningsföretagstockholm.biz.

30 Apr 2018

Dags för en lokalförändring


Vår affärsidé
är att med arbetsplatsen som utgångspunkt öka lönsamheten för våra kunder.
Genom våra tre kompetensområden skapar vi kundvärde.

 

ringarna svensk rubriker

 

Allt fler företag anlitar Nextport för att få stöd och ledning genom en lokalförändring. Syftet är att projektet ska bli lönsamt och att det ska genomföras på ett effektivt sätt. Nextport erbjuder hyresgästrådgivning, flyttprojektledning och processledning vid en lokalförändring och agerar projektledare under hela eller delar av projektet.